Allison Brennan: Fatale kus

Psychothriller

Lucy Kincaid is politie-experte cybercrime. Haar broer Patrick en Sean Rogers leiden een beveiligingsfirma in New York. Lucy heeft een stomende relatie met Sean, wat bij haar broer niet in goede aarde valt. Sean is op zoek naar Kristen, een vermiste 17 jarige tiener, en roept Lucy’s hulp in. Die helpt maar al te graag, maar is wel aan het proberen een baan te krijgen bij de FBI. Lucy is zeer bekwaam maar haar verleden zit in de weg (zie het eerste boek in deze reeks). Parallel verloopt het onderzoek van rechercheurs Suzanne en Panetta van de FBI naar een psychopaat die door de pers de ‘Cinderella Wurger’ gedoopt werd, en die al vier jonge vrouwen vermoord heeft. Kirsten is echter ondergedoken nadat ze na een woeste rave party haar vriendin vermoord gevonden heeft. Lucy begint op eigen houtje politiewerk te verzetten, en diept op dat alle vier slachtoffers bij een dateline Party Girl waren. Als Lucy geweigerd wordt voor de FBI wordt ze eerst depressief maar omhuld zich dan met een mentaal pantser om haar kwetsbaarheid te verbergen, zo intens dat Sean voor hun relatie begint te vrezen. Lucy heeft andere katten te geselen en bijt zich vast in  haar private klopjacht op de seriemoordenaar. Dit is het tweede boek in de Lucy Kincaid-reeks die begon met ‘Tot de dood ons scheidt’, en die nu al meer dan 12 romans en enkele novelles telt. Bovendien schrijft Brennan nog losse romans in vier andere misdaadreeksen! Dit boek is een erg spannende psychothriller met een intelligente en verrassende plot, sterk getekende sympathieke personages (met hun zwakke punten), en (voor de dames) de blijkbaar  vereiste dosis romantiek en seks. Het eerste boek was goed, dit is sterker vooral omdat er minder overbodige beschrijvingen en details in verwerkt zitten. Klein schoonheidsfoutje: op blz.317 staat de omslag en titel van dit boek, maar de bijhorende tekst en info is van ‘Tot de dood ons scheidt’, het vorige boek.

Eddy C. Bertin (****)

Kiss me, kill me
De Fontein